Dieta w ciąży

Dieta w ciąży – Jak dbać o swoje żywienie podczas ciąży.

Ciążą jest szczególnym okresem w życiu każdej kobiety. Przez te kilka miesięcy będzie ona odpowiedzialna nie tylko za swoje ale i za zupełnie nowe życie. Dotyczy to również żywienia, ponieważ płód będzie żywił się dokładnie tym samym, co i przyszła mama. Co zatem jeść i jaką stosować dietę, aby zapewnić prawidłowy rozwój płodu i jego bezpieczeństwo, ale również w pełnym zdrowiu i bezproblemowo przeżyć cały okres ciąży?

Z czego warto jest zrezygnować?

Przed odpowiedzą na pytane co jeść w ciąży, należy najpierw zadać sobie pytanie, czego w jej czasie unikać. Odpowiedź na to pytanie jest bardzo posta, ponieważ wszystkim doskonale znana. W okresie ciąży powinno się kategorycznie unikać spożywania produktów wysoko przetworzonych, fast foodów i słodyczy. Czyli innymi słowy, zastosować w końcu zalecenia wszystkich dietetyków. Takie produkty bardzo negatywnie wpływają nie tylko na dziecko, ale również na kobietę i jej wagę, Wpływają na gromadzenie się nadmiarowych kilogramów, których po urodzeniu bardzo trudno jest się pozbyć.

Co powinna jesc kobieta w ciazy?

Jeśli by zapytać pierwszą lepszą osobę na ulicy, co powinna jeść kobieta w trakcie ciąży, z pewnością dominować będą odpowiedzi krążące w okolicy warzyw i owoców. Jest to oczywiście poprawna odpowiedź, jednak mało precyzyjna. Mało kto wie, jakie dokładnie produkty powinny być spożywane. Czy jedne są lepsze niż drugie? Czy może nie ma to znaczenia?

Ma i to bardzo duże. W trakcie ciąży powinno się spożywać:

jajka – są bardzo bogate w witaminę A, wpływającą na rozwój skóry i kości. Poza tym jaja posiadają sporo żelaza, białka i witaminy B

wątróbka – bardzo bogata w witaminy A, B, D oraz w białko, żelazo i wapń

ryby morskie – szczególnie polecana są łososie, tuńczyki i makrele. Morskie ryby posiadają bardzo duża ilość kwasów omega 3 oraz witaminę D, która wzmacnia kości i zęby

oliwa – jest niezwykle bogata w witaminę, czyli bardzo skuteczny przeciwutleniacz. Zapobiega on powstawaniu zniszczeń zarówno na poziomie tkanek, jak i komórek

szpinak – jest bardzo bogaty w kwas foliowy, czyli substancje niezwykle pożądaną w czasie ciąży. Jego wysokie stężenie zauważalnie zmniejsza ryzyko występowania wad wrodzonych u płodów. Kwas foliowy znaleźć można również w szparagach, wątróbce, fasoli, brokułach i burakach

awokado – bardzo wydajne źródło białka roślinnego, które obok białka zwierzęcego jest podstawowym budulcem nowych komórek. Dodatkowo w awokado znaleźć można kwas foliowy, witaminy z gruby B, a także magnez i żelazo.