Dieta matki karmiącej

Dieta matki karmiącej – Co mama powinna jeść aby niemowlę rozwijało się prawidłowo

Ciąża to jeden z najwspanialszych okresów w Waszym życiu. W końcu to oczekiwanie na dziecko, które lada moment, lada dzień pojawi się na tym świecie. Te dziewięć miesięcy oczekiwania mija tak szybko, że nawet się nie spostrzeżecie, a już zostajecie dumnymi rodzicami dziewczynki albo chłopca, lub nawet bliźniaków. Teraz czeka Was cudowny czas oraz…mnóstwo pytań i niewiadomych.

Wiele Mam chce być jak najlepsze w swojej roli, dlatego dzieci karmi piersią. Jednak takie karmienie własnym mlekiem, to nie tylko ogromny plus, ale mnóstwo wyzwań…oraz wyrzeczeń. Nie można bowiem zapominać o jednej bardzo ważnej rzeczy – to co zje mama, zje również nasze dziecko, tylko, że w formie mleka. Dlatego każda karmiąca mama musi jak najbardziej uważać na to co je, aby nie zaszkodzić swojemu dziecku. Jaka więc powinna być dieta matki karmiącej?

Dieta po porodzie powinna być przede wszystkim zdrowa. Dlatego warto wyposażyć się od razu w jak największą ilość warzyw i owoców. Tak, są to dwa czołowe składniki, których nie może zabraknąć w Waszym codziennym menu. Będzie to z obopólną korzyścią i dla Was i dla dziecka. W końcu warzywa i owoce mają najwięcej witamin oraz są mało kaloryczne. Dziecko otrzyma solidną porcję witamin w mleku, a Wam nie będzie groziła nadwaga.

Nie możecie jednak również zapomnieć o mięsie. Tak, nawet dla takich Maluszków mięso w diecie mamy jest bardzo ważne. Jednak starajcie się wybierać chude mięso, jak chociażby filety z kurczaka, czy też z indyka. Zapomnijcie na okres karmienia o ciężkich golonkach, czy też tłustych stekach. Wam może być po czymś takim niedobrze, a i Wasze Maleństwo również może cierpieć na boleści po takim jedzeniu. Może być to dla niektórych dziwne, jednak takie ciężkie posiłki wpływają na jakość mleka w Waszym organizmie.

Co może jeść matka karmiąca? Na pewno pieczywo. Starajcie się jednak wybierać ciemne pieczywo, ponieważ ma w sobie o wiele więcej wartości odżywczych. Tak jak wielu dietetyków namawia do porzucenia jasnego chleba, na rzecz ciemnego, tak ma to również zastosowanie w przypadku małych dzieci. Starajcie się do tego wybierać prawdziwe masło, które również ma dobroczynny wpływ na Wasze dzieci.

I nie zapomnijcie również o przyprawach. Ostre smaki również zostaną odczytane w mleku przez Wasze dzieci, co może im oczywiście nie zasmakować. Naprawdę nawet takie rzeczy, jak chilli, czy też pieprz cayenne, który może lubiłyście do tej pory warto jednak porzucić na czas karmienia, dzięki czemu Wasza pociecha będzie mogła cieszyć się mlekiem z Waszej piersi.